اخبار برگزیده

آزمایشگاه گوهرسنگ مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افتتاح شد

با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو؛


آزمایشگاه گوهرسنگ مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افتتاح شد
آزمایشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امروز با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو در استان البرز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز، توسعه صنعت گوهرسنگ کشور بر اساس سیاست های ایمیدرو، از اهداف راه اندازی این مجموعه است. اصالت سنجی گوهرسنگ ها با هدف صدور شناسنامه از مهم ترین خدمات این آزمایشگاه خواهد بود.
این آزمایشگاه با دستگاه های به روز، تجهیز شده است که از مهم ترین آن ها می توان به دستگاه آشکارساز الماس طبیعی(تشخیص الماس طبیعی)، طیف سنج رامان(جهت انالیز غیر مخرب) و طیف سنج UV(تایید منشا طبیعی الماس های بی رنگ) اشاره کرد.
در این مراسم مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز افزود: در جهت توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اهتمام ویژه ای از سوی ایمیدرو وجود دارد و مرکز تحقیقات آماده ارایه خدمات متنوع برای تحقق این مهم است.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به لحاظ نرم افزار و سخت افزار دارای ظرفیت کم نظیری است، گفت: مرکز تلاش می کند تا در ابعاد مختلف مرجع تحقیق و توسعه در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد و به مقوله مسیله یابی و حل مسئله در حوزه معدن تاکید داشت .
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه مرکز به دنبال حل مسائل شرکت های معدن و صنایع معدنی است، اعلام کرد: طی ماه های گذشته نشست های هم اندیشی پیرامون خدمات مرکز و نیازمندی ها با شرکت های معدن و صنایع معدنی همچون فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر و... برگزار شد تا همکاری ها گسترش یابد.در ادامه این مراسم ، وجیه الله جعفری به توسعه صنعت گوهرسنگ و جریان سازی و ساختاری شدن تمام ارکان این حوزه دارد تاکید داشت .
وی گفت: در این راستا ایمیدرو در بخش های مختلف همچون اکتشاف، آموزش و توسعه مراکز آموزشی این بخش برنامه های در حال اجرا دارد. جعفری با بیان اینکه تربیت و جذب نیروی ماهر از الزامات حوزه معدن و صنایع معدنی محسوب می شود، اعلام کرد: در حوزه گوهرسنگ و به منظور اشتغالزایی فراگیر آن، پویایی آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ایمیدرو در جهت توسعه آموزش این بخش، حمایت های مالی لازم را خواهد داشت. رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه ایمیدرو بسترساز توسعه است، افزود: در مسیر توسعه معدن و صنایع معدنی به دنبال ایجاد جریان نخبگی هستیم و این مهم از راهبردهای مهم توسعه است.جعفری گفت: سرمایه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران نیروی انسانی آن است. به هر میزان مقوله آموزش در این مجموعه پویا باشد؛ دستیابی به اهداف تسهیل و تسریع خواهد شد.

imidro

 

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220