اخبار برگزیده

موفقیت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در انجام مطالعات فرآوری در پلی متال مس،سرب و روی مهرجردیزد

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: مطالعات فرآوری در مقیاسهای آزمایشگاهی و پایلوت نمونه پلی متال مس، سرب و روی مهرجرد یزد با موفقیت در  این مرکز به انجام رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز یاد شده، دکتر مرتضی هاشم‌پور افزود: در این پروژه انجام مطالعات و آزمایش-های فرآوری مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت توسط شرکت ایمن سازان (مشاور کارفرما و زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا) به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واگذار گردید.

هاشم پور افزود: پس از انجام مطالعات فرآوری در مقیاس آزمایشگاهی و ارائه فلوشیت نهایی، مطالعات مقیاس نیمه صنعتی بر اساس نتایج آزمایشگاهی به صورت پیوسته بر روی 20 تن نمونه حاوی تر‌کیبات فلزی سرب، روی و مس انجام  گرفت که منجر به تولید کنسانتره های ترکیبات فلزی مذکور (سرب، روی و مس) با عیار و بازیابی اقتصادی  شد.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران پیش از این تاکید کرده بود، مرکز تحقیقات باید به سمت سیاستگذاری،  هدایت و ریل گذاری مجموعه های معدنی در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی پیش برود و کانون هماهنگی سایر مجموعه های فعال در این زمینه باشد.

وی همچنین یادآور شد: مرکز تحقیقات می تواند محور تحقیق و توسعه معدن و صنایع معدنی ایران باشد و از این رو باید پژوهش کاربردی و تحقیقات در معدن و صنایع معدنی را در دستور کار هميشگي خود داشته باشد.

هاشم پور خاطرنشان ساخت: مرکز تحقیقات می تواند در آینده نزدیک با مراکز علمی- پژوهشی،  دانش‌بنیان بنیان و دانشگاهی مرتبط داخلی و خارجی همکاری مشترکی داشته و حمایت لازم را از اینگونه مراکز به عمل آورد و در تعامل دوسویه ظرفیت‌ها ، نسخه‌های منحصر بفرد و به‌روز را ارائه کند .

پیش از این سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: نخستین محور راهبردی که این مرکز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار داده، فرآوری کانی های کم عیار است که در این ارتباط،  پروژه های متعددی با بخش های دولتی و خصوصی انجام یا در دست اقدام دارد که فرآوری نمونه های هماتیتی فولاد سنگان، نمونه های کم عیار از معادن فولاد مبارکه، فرآوری سنگ آهن پلاسری مروست(شرکت کویر سروش ) ، نمونه های مس جانجا( سیستان و بلوچستان ) مربوط به هلدینگ توسعه معادن و فلزات را می‌توان نام برد.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220