اخبار برگزیده

فصل نوینی از همکاری بین فعالان بخش معدن و صنایع معدنی با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کلید خورد

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: امروز با انعقاد قرار دادها و تفاهم‌نامه ها بین این مرکز با شرکت های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی فصل نوینی از همکاری ها کلید خورد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، «مرتضی هاشم‌پور» امروز (دوشنبه) در آیین امضای قرار دادها و تفاهم‌نامه های همکاری پژوهشی ، تحقیقاتی و خدماتی با چندین شرکت معدنی و گروه‌های فناورانه و دانش‌بنیان افزود: طی سال‌های گذشته حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های مرکز حول خدمات دهی به شرکت‌های خرد معدنی در زمینه آزمایشگاهی، آنالیز، کانی‌شناسی و ... بود اما در دوره جدید، رویکرد ما به سوی پررنگ سازی فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و حمایتی است.
هاشم‌پور امضای تفاهم‌نامه‌ها و تشکیل گروه‌های مشترک همکاری با مجموعه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دانش‌بنیان را از محورهای اصلی فعالیت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز باید به سمت سیاستگذاری، هدایت و ریل‌گذاری مجموعه‌های معدنی در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی برود و مرکز ثقل سایر مجموعه‌های فعال در این زمینه باشد.
به گفته وی، فعالان معدنی و شرکت‌ها و مجموعه‌های موثر در عرصه صنایع معدنی لازم است بیش از پیش با وظایف و ماموریت‌های مرکز آشنا شوند تا بتوانند براحتی از خدمات و تجهیزات و دانش نیروی انسانی متخصص مرکز بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از لحاظ نرم افزاری و سخت افزار ی یک مجموعه بی نظیر در خاورمیانه و کم نظیر در دنیاست.
امروز (دوشنبه) قراردادهای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با شرکت های " فولاد سنگان خراسان رضوی "، "مس جانجا ( سیستان و بلوچستان ) " ، " اکسین سپهران پایا" ، "هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان" و تفاهم نامه با " گروه کسب و کارهای نوین آن" توسط مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز یاد شده و نمایندگان شرکت های مزبور امضا و مبادله شد..
مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است و در 60 کیلومتری غرب تهران در مسیر آزادراه کرج- قزوین در شهرک تحقیقاتی کاوش قرار دارد.
این مرکز تحقیقاتی در بین ۱۰ مرکز مشابه در سطح جهان و مجموعه منحصربفرد در خاورمیانه محسوب می شودا
رییس سازمان صمت استان البرز: خواستار توجه‌ به فرآوری، مواد معدنی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد کم‌توجهی به فرآوری مواد معدنی مهمترین دلیل خروج معادن از چرخه تولید است
و این مهم در دولت سیزدهم اهمیت بسزایی دارد.
، «رامین ربیعی» امروز دوشنبه در نشست امضای قرار داد ها و تفاهم‌نامه بین مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و شرکت‌های معدنی و دانش‌بنیان گفت: همه معادن کشور به دلایل مختلف استحصال نمی‌شوند یا مشکل فرآوری دارند.
ربیعی ادامه داد: متاسفانه هنوز بسیاری از مجموعه‌های معدنی و صنایع مرتبط با معدن با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران آشنا نیستند و نمی‌دانند چگونه باید از خدمات آن بهره ببرند.
وی یادآوری کرد: چنانچه فعالیت‌های مختلف معدنی و تحقیقاتی مانند شناسایی عناصر نادر خاکی که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام می‌شود، به قرارداد منجر نشود و به نقطه صنعتی و تجاری‌سازی نرسد، فایده‌ای ندارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز پیشنهاد کرد فهرستی از معادن کشور جمع اوری و جمعی از متخصصان مرکز تشکیل شود و برای مذاکره با معادن سراسر کشور پیشگام شود.
ایجاد شاخه‌های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در استان‌ها دیگر پیشنهاد ربیعی بود.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220