اخبار برگزیده

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران: باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی، تشکل ها مردمی و متخصصین برای استاندار سازی گوهر سنگ ها در کشور استفاده شود.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: برای حضور موفق در بازارهای جهانی باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی برای استانداردسازی صنعت گوهرسنگ های کشور استفاده شود.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران، دکتر مرتضی هاشم‌پور در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان گوهرسنگ‌ها در مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر تجهیزات آزمایشگاه‌های مدرنی در این مرکز برای شناسایی گوهر سنگها فراهم شده است و باید استراتژی‌های توسعه صنعت گوهرشناسی و گوهر تراشی در کشورمان مورد توجه جدی قرار بگیرد و در این راستا از تمام توانمندی‌های تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی به خوبی استفاده شود.
سرپرست مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران یادآور شد: این مرکز دارای آزمایشگاه گوهرشناسی و گوهر تراشی بسیار مدرنی است و اخیراً تجهیزات زیادی نیز برای این آزمایشگاه مهیا شده و برای اصالت سنجی گوهر سنگ‌های رنگی و الماس کارهای ارزنده‌ای نیز در این مرکز انجام شده است.
هاشم‌پور با اشاره به نخستین نشست هم اندیشی فعالان گوهرسنگ‌ها در این مرکز اظهار داشت: این نشست با حضور اساتید و متخصصین گوهرشناس می‌تواند پیوندی را بین فعالان این عرصه در کشور به وجود آورد تا از نتایج و تجارب دراقتصاد کشور بهره‌مند شد.
سرپرست مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران بیان کرد: خوشبختانه ما در این مرکز به دنبال اتفاقات خوب در توسعه معادن و صنایع معدنی کشور هستیم تا بتوانیم با یک برنامه مدون و استراتژیک در حوزه تحقیقاتی در زمینه معادن و صنایع معدنی کارهای بزرگی را انجام دهیم.
سرپرست مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران بر حمایت از بخش خصوصی در حوزه توسعه صنعت گوهر سنگ‌ها تاکید کرد و افزود: امروزه صنعت گوهر سنگ در جهان به یک اقتصاد بزرگ تبدیل شده است، اما ما هنوز با توسعه این حوزه فاصله زیادی داریم و درصددیم با رعایت استانداردهای بین المللی و استانداردسازی بتوانیم به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم.
هاشم‌پور یادآور شد: در این راستا ما باید از تمام ظرفیت‌های این مرکز و دانشگاه‌ها، اساتید، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و همه کارآفرینان عرصه گوهرسنگها استفاده کنیم.
شایان ذکر است پس از برگزاری این نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اساتید، فعالان ، اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها و مسئولان آزمایشگاه‌های گوهر شناسی و کارگاه های گوهر تراشی از تجهیزات و امکانات مرکز تحقیقات فراوری معدنی ایران بازدید کردند.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220