اخبار برگزیده

موفقیت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در دستیابی به عیار سنگ آهن مورد نیاز فولاد سنگان

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد : متخصصان این مرکز پروژه دستیابی به عیار وبازیابی مورد نظر در مدار سنگ آهن های مگنتیتی و هماتیتی را با موفقیت پیش می برند.


به گزارش روابط عمومی مرکز یاد شده  مهندس غلامرضا پرواره رئیس آزمایشگاه فرآوری و مهندس میرزایی کارشناس پروژه اعلام کردند: بنابر قرارداد منعقده با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان،  یکی از محورهاي همکاری برای  برگزاری مناقصه طراحی و راه اندازی خط دو میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن، از دی ماه ۱۴۰۱ تا کنون از معادن متعدد مورد نظر، نمونه های معرف برای مطالعات طراحی مدار فرآوری به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ارسال شد.
قرارداد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در زمینه ارائه خدمات تخصصی و دانش‌بنیان و مشاوره در انجام درخواست های کارفرما در زمینه آزمایش‌ها، مطالعات و تحقيقات فرآوری پرعیارسازی مواد معدنی است.
همچنین ارزشیابی و اعتبارسنجی گزارش های ارائه شده توسط کارفرما،  عارضه‌یابی و بهینه‌سازی پژوهش و توسعه فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی در فولاد سنگان از دیگر مفاد این قرارداد همکاری محسوب می‌شود.
متخصصان مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در گزارش خود آورده اند، در سه ماه آخر سال گذشته مطالعات شناسایی و طراحی فرآوری در دیسیپلین های مختلف، بر روی نمونه های ارسالی انجام شد و گزارش های مربوطه ارائه شد.
همچنین در سه ماهه نخست سال 1402 نیز تست های فرآوری بر روی تیپ نمونه های دیگر انجام گرفت و این بخش از پروژه هم رو به اتمام است.
بنابراین گزارش از جمله مهمترین دستآورد های پروژه رسیدن به عیار و بازیابی مد نظر در مدار مگنتیتی و همچنین بازیابی مد نظر در مدار هماتیتی و در نهایت ارائه مدار فرآوری به همراه موازنه جرم برای کارخانه یاد شده است.

دکتر مرتضی هاشم پور سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران سال گذشته قرارداد همکاری مزبور را با نماینده شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در محل این مرکز امضا کردند.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220