اخبار برگزیده

سرپرست مرکزتحقیقات فرآوری مواد معدنی جزییات برگزاری دوره های آموزشی مهارتی این مرکز را در سال 1402 اعلام کرد

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به اهمیت دوره‌های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند در حوزه های معدنی و صنایع معدنی کشور گفت: برگزاری دوره های آموزشی گوهر تراشی دامله و  آشنایی با انواع کانی‌ها و سیستم‌های کریستالی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی این مرکز در نیمه نخست سال جاری برای مهارت اندوزی بوده است.

دکتر" مرتضی هاشم‌پور" افزود: برگزاری دوره‌های گوهرشناسی به منظور آشنایی کارشناسان و متخصصان با سنگ‌ها و بلورها، نحوه استفاده از لوازم گوهرشناسی پلاریسکوپ، فیلتر چلسی داکروسکوپ و خواص فیزیکی گوهرهای رنگی به منظور توسعه دانش و هنر از دیگر دوره های آموزشی این مرکز بود و مقرر شده کارشناسان و تکنسین های کارآموز برای برگزاری آزمون و اخذ گواهینامه های مربوطه به سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز معرفی شوند.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه برای تربیت تکنسین‌های مهارتی در این مرکز فراخوان آن اردیبهشت ماه سال جاری انجام و با ثبت نام از داوطلبان، برگزاری این دوره آموزشی ۱۳ تیر ماه سال جاری با عنوان " فرآوری کانی فلزی" با رعایت تمام استانداردهای آموزشی در استان البرز برگزار شد.
هاشم پور اظهارداشت: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌های توانایی خردایش کانی‌های فلزی، توانایی دانه بندی ذرات با انواع سرندها، توانایی تعیین اندیس باند آسیای گلوله‌ای و میله‌ای، توانایی کانه آرایی سنگ‌ها به روش‌ جدایش فلوتاسیون و  جدایی مغناطیسی، توانایی جداسازی به روش‌های ثقلی و توانایی انجام لیچینگ اسیدی کانی اکسیده مس به شرکت کنندگان در مدت ۱۵ ساعت توسط اساتید فن ارائه شد.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران یادآورشد: هدف از این دوره آموزشی تربیت تکنسین فراوری کارآمد جهت جذب در صنایع معدنی کشور بود و ۸۰ درصد این دوره به صورت عملی برای تکنسین‌ها آموزش داده شد و در پایان شرکت کننده جهت برگزاری آزمون و اخذ گواهینامه مربوطه به سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز معرفی شدند.
هاشم‌پور بر برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تاکید کرد و گفت: دوره آموزشی نرم افزارتخصصی کامفار برای کارشناسان فرآوری و آزمایشگاهی  به مدت 20 ساعت و همچنین  گوهر تراشی دامله  (  تراش گبدی ) و فست ( برش زاویه دار ) به مدت ۴۰ ساعت در مرکزانجام و در حال برگزاری می باشد. و هم اکنون معرفی شرکت کننده کنندگان این دوره آموزشی برای برگزاری آزمون و اخذ گواهینامه مربوطه به سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز در دست اقدام قرار گرفته است.
وی بیان کرد: برای افزایش برگزاری تورهای آموزشی و بازدید تکنسین‌ها و کارشناسان از آزمایشگاه های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به منظور شناخت کامل محیط کار و ایجاد تعاملات بیشتر در بین نیروی انسانی مهارت دیده این دوره های آموزشی هر هفته در دستور کار این مرکز قرار دارد.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افزود: در این تورهای آموزشی اصول کار با دستگاه ایکس. آر. دی، کاربرد سیالات درگیر در اکتشافات، اصول مینرالوگرافی، مبانی اشعه ایکس، روش‌های آماده‌سازی نمونه‌های نازک صیقلی برای مطالعات میکروسکوپی، مطالعات نمونه‌های کانی شناسی با میکروسکوپ های الکترونی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.
هاشم پور اظهارداشت: تهیه شناسنامه‌های آموزشی برای تمام پرسنل قراردادی، ساعتی، پیمانکار و مامورین، نیازسنجی های آموزشی از مسئولین بخش‌های مختلف مرکز، ثبت نام کارشناسان فرآوری در دوره طراحی فلوشیت، هماهنگی برای حضور پرسنل در وبینار طراحی مقایسات بین آزمایشگاهی و هماهنگی برای حضور پرسنل در کارگاه‌های آموزشی تضمین اعتبار از برنامه های مهم این مرکزتا پایان سال جاری است.
به گفته وی ، هماهنگی برای بازدید کارشناسان مرکز از شرکت سیانور کردستان در خصوص برگزاری دوره آموزشی تکنسین فراوری در سایت بیجار با همکاری مرکز، انجام هماهنگی های لازم برای ثبت نام در دوره آموزشی مدیریت اجرایی در معدن و صنایع معدنی در موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو برای کارشناسان، ثبت و تایید دوره‌های مرتبط با کارشناسان هر بخش در تقویم آموزشی ایمیدرو، ثبت نام کارشناسان برای شرکت در دوره آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز برگزاری دوره آموزشی مقابله با پولشویی از برنامه‌های مهم این مرکز برای کارشناسان در نیمه دوم سال جاری است.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220