اخبار برگزیده

 تفاهمنامه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امضاء شد

تفاهمنامه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امضاء شد

طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با هدف توسعه دانش فنی، ارتقای سطح آمادگی فناوری (TRL) استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
 این تفاهم نامه همکاری از سوی ضیاالدین پورکریمی سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و مجید وفایی فرد مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ، امضا شد و مدت اعتبار آن 3 سال تعیین شد.
 
«ایمینو» و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در راستای رشد و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی همکاری مستمر خود را با محوریت شناسایی منابع و اجرای راهکارهای مناسب در راستای جذب و توسعه طرح های نوآورانه و فناورانه آغاز کردند.
از دیگر محورهای این تفاهمنامه برگزاری دوره های آموزشی و رویدادهای مشترک مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، همکاری در زمینه تولید محتواهای مشترک، پرورش مشاور و مربی برای بخش های گوناگون کسب وکار و همکاری در انجام طرح های پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی است.
این همکاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی و آزمایشگاهی طرفین در راستای توسعه محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان، همکاری در زمینه‌ ارزیابی فنی و اقتصادی، منتورینگ و مشاوره طرح‌ها، ایده‌ها و پروژه‌های استارتاپی، نوآورانه و تحقیقاتی و همچنین حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ابتکار مرتبط با بخش معدن و صنعت توسط طرفین، ارجاع نیازمندی‌ها و چالش‌های حوزه‌ کاری مرتبط از سوی طرفین برای بهره‌گیری از توانمندی های فنی در زمینه‌ منابع انسانی، امکانات آزمایشگاهی و … است.
پیرو این تفاهمنامه، ایمینو و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران درصدد هستند با شناسایی، ارزیابی، معرفی، حمایت و اجرای مشترک طرح های استارتاپی، کارآفرینی و تحقیقاتی همکاری کنند و با انتشار فراخوان های مشترک، برگزاری نشست های ارائه فناوری در بخش معدن ((Pitch و ارائه نیازهای فناورانه (Reverse Pitch)در این عرصه و مشارکت و حمایت معنوی از محصولات فنارانه و نوآورانه با هدف تجاری سازی از سوی طرفین در راستای توسعه زیست بوم نوآوری گام بردارند.
 
طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) با هدف انتقال دانش و فناوری‌های نوین به چرخه معدن و صنایع معدنی کشور در شهریورماه سال 1399 از سوی «ایمیدرو» و براساس تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وظایفی همچون سیاستگذاری، تسهیلگری، شبکه‌سازی و توسعه بازار راه‌اندازی شده و در راستای ایجاد و خلق استارتاپ‌ها، توسعه کسب و کارهای نوپا، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و توسعه زیست بوم فناوری‌های پیشران انقلاب صنعتی چهارم با اولویت فناوری های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، کلان داده و بلاکچین و ... فعالیت داشته و توانسته بیش از 32 استارتاپ را پذیرش، هدایت و راهبری و از 84 شرکت دانش بنیان حمایت کند.
«مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران» نیز با اهداف انجام مطالعات کانی‌شناسی و شیمیایی بر روی نمونه های اکتشافی، معدنی و کانه‌آرایی و همچنین تحقیقات فرآوری مواد معدنی در دو مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی و بهینه سازی فرآیندهای فرآوری فعالیت دارد و این مرکز به عنوان مرکز تحقیقات فراوری کشورهای عضو اکو ثبت شده و تنها آزمایشگاه بخش صنعت و معدن است که در شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو عضویت دارد.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220