اخبار برگزیده

رتبه سوم مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با برگزاری مراسمی امروز  با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ۲۰ پژوهشگر منتخب و آزمایشگاه برتر با اهدای لوح تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ،طی مراسمی که در سالن همایش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از ۱۰ پژوهشگر منتخب و ۱۰ آزمایشگاه برتر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی تقدیر شد.

آزمایشگاه‌های برتر معرفی شده در این مراسم بر اساس ارزیابی فعالیتشان در سال ۹۸ و پژوهشگران منتخب بر اساس فعالیتشان از ابتدای تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و استفاده از اعتبارات آزمایشگاهی معاونت علمی ریاست جمهوری انتخاب شدند.

اسامی آزمایشگاه‌های برتر به این شرح است:

بنیاد علوم کاربردی رازی

مرکز پژوهش متالوژی رازی

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف

شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مراجعان خاتم

شرکت مهندسین مشاور آزمون فولاد

پژوهشگاه صنعت نفت

شرکت پارسیان بهینه پایش

مجتمع آزمایشگاهی کیفیت آزمایش جنوب

پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم گفت: شبکه آزمایشگاهی راهبردی شبکه مهمی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی است و باید به طور جدی بررسی شود و توسعه یابد.

 آقای سورنا ستاری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶ هزار دستگاه‌های تک در این شبکه آماده شده است گفت: در بخش خصوصی میزان و تعداد دستگاه‌ها کمتر از دانشگاه‌ها و بخش دولتی است در حالیکه بیشترین خدمات را بخش خصوصی ارائه می‌دهد یعنی حدود ۴۵ درصد خدمت توسط بخش خصوصی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع توجه کنیم که پژوهش‌های داخل کشور را نیرو‌های انسانی انجام می‌دهند نه دستگاه‌های آزمایشگاهی افزود: دستگاه آزمایشگاهی یک ابزار است که به هر شکلی می‌تواند تهیه شود و ما در معاونت علمی و فناوری به سمت طرح‌های پژوهشی نیستیم، چون کار‌های کسب و کار‌های نو انجام می‌دهیم.

آقای ستاری با بیان اینکه شبکه فناوری راهبردی هم اکنون به بلوغ رسیده است و بیش از صد هزار نفر مشتری دارد گفت: حدود ۶ هزار شرکت و ۹۵ هزار نفر از افراد به صورت مستقل عضو این شبکه هستند و تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی هم در این شبکه عضو هستند که باید به آن‌ها خدمات صحیح ارائه داده شود

در این مراسم دکتر وفایی فرد مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران لوح تقدیر کسب رتبه سوم ازمایشگاه برتر در کشور را از دکتر ستاری دریافت کرد.

WhatsApp Image 2020 10 05 at 09.32.17

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220