اخبار برگزیده

بومی سازه ،طراحی و ساخت 2 دستگاه اسکرابر و میز نرمه و بهره برداری از آن بمناسبت هفته دولت

در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در هفته  دولت دو دستگاه اسکرابر و میز نرمه با استفاده از دانش فنی پرسنل مرکز و 100 درصد بومی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ، طراحی نقشه کشی و ساخت و مونتاژ تجهیزات دستگاه اسکرابر که با دانش فنی پرسنل مرکز و به صورت ۱۰۰ درصد بومی از سال گذشته در این مرکز کلید خورده بود عملیات نصب و بهره برداری آن بمناسبت هفته دولت آغاز گردید که با نصب و راه انداری آزمایشی، توانایی ساخت دستگاه برای دیگر مراکز علمی تحقیقاتی توسط این مرکز امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به حجم بالای کار بخش انحلال اسیدی آزمایشگاههای آنالیز شیمی و عدم خنثی سازی بخارات ، اسید تولید شده در این بخش موجب آسیب انسانی و همچنین اسیب رسیدن به تجهیزات ساختمانی می شود که جهت رفع این مشکل مرکز اقدام به ساخت دستگاه خنثی کننده (اسکرابر)کرده است که مستند سازی ساخت این دستگاه به صورت نرم افزاری و فیزیکی در حال انجام است.

پروژه ساخت میز نرمه در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با دانش بومی و امکانات داخلی اقدام به ساخت میز نرمه مشابه با دستگاه اصلی موزلی مدل C800 کرد .

این دستگاه برای بررسی قابلیت جداشوندگی کانی هایی که دارای اختلاف وزن مخصوص معنی داری هستند مورد استفاده قرار می گیرد. که به درخواست یک شرکت خصوصی و با استفاده ۱۰۰ درصد از توان داخلی، در مدت زمان ۳۰ روز کاری انجام گرفته است. کلیه عملیات اعم از نقشه برداری، ساخت، مونتاژ و مستندسازی توسط پرسنل فنی مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران انجام شده است.دستگاه مذکور در مقیاس ازمایشگاهی و با دو صفحه مسطح و Vشکل به ترتیب در دو محدوده دانه بندی ۱۰۰- میکرون و ۱۰۰+میکرون،۲- میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.شایان ذکر است، در آزمایش های فرآیندی بر روی نمونه های بررسی شده عملکرد مشابه دستگاه اصلی حاصل شد که این امر نشان دهنده دقت بسیار بالا در ساخت دستگاه می باشد.

 photo 2021 08 31 10 43 12  photo 2021 08 31 10 43 02

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220